Jump to content
Sign in to follow this  
Marcherfu

vx/ace/xp The 721 firsts pokemons (gen 1 to 6) as charsets for VX, Ace and XP !

Recommended Posts

THE ULTIMATE PACK FOR CHARSET MONS

56b7579d32f9b9fe12297027_57e05019fae5e63

(this is just a funny artwork i found and wanted to share here for adding some imagery to the thing, credit is on image)

Hi guys ! Marcherfu's here ! I discovered on a forum lost in the abyss of the french web a golden nugget and i asked if i can share it with you and it's definitely a yes by the owner of the original topic !

And here is a proof for the ones who want it. (first in french, then translated in english by me)
First message by me in french.

« Envoyé à: Aerun le: Aujourd'hui à 08:21:02 »
Salut !
J'me suis inscrit sur le forum là à l'instant et j'ai téléchargé le pack des 721 pokémons en overworlds et j'trouve ça tout à fait génial de votre part à tous (que ce soit les spriteurs pour le taff excellent qui a été produit ou toi pour les corrections diverses et le rassemblement de tout les trucs) d'avoir fait ça ! J'voudrais faire partager ce magnifique pack à une grosse communauté anglaise RPG Maker qui mérite bien ça et (RPG Maker Central si tu connais, ils ont une super communauté mais de nos jours elle est un peu plus silencieuse qu'à sa belle époque) aussi leur partager ça pour faire découvrir à la communauté anglaise que mine de rien, chez les FR aussi y'a des perles !

J'suis actuellement entrain de tous les convertir pour VX et Ace grâce à un script de Woratana (t'en as p'tet déjà entendu parler, à l'époque de VX il charbonnait de fou avec ses scripts de taré) qui fait ça automatiquement (mais prend un temps de fou, j'en suis qu'à 110 charsets convertis en 2-3H..) et je voulais donc savoir si j'avais l'autorisation de poster le lien vers les deux packs en incluant tout les crédits nécessaires et un lien vers le topic de ce forum bien entendu, un pack du genre ça mérite de la visibilité vu la difficulté à trouver ce genre de choses en aussi bon état sur internet !

Bien entendu, j'm'occupe aisément de tout expliquer aux anglais en réalisant un topic bien propre sur leur forum avec tout ce qu'il faut, si t'accepte j'repasserais pour te balancer le lien du topic histoire que tu m'dise si tu veux que je change des détails. (après tout c'est toi qu'a rassemblé le tout donc c'est un peu dans ton droit d'exiger des trucs si j'partage ce pack ailleurs avec ta permission)

En espérant avoir une réponse au plus vite, étant impatient de faire connaître aux anglais ce super pack de taré ! (surtout que j't'avoue que j'ai bien pris 2-3H de recherches avant de tomber sur ce forum, donc un coup de boost niveau visibilité fera pas d'mal à ce pack pour les makers !)

Translation.

« Send to: Aerun at: Today at 08:21:02 »
Hello !
I'm newly registered just right now and i downloaded the 721 pokemons overworld pack and i'm thinking it's really cool (the spriters for the great job they done or you for gathering and correct everything) you did that ! I want to share this beautiful pack to a big english RPG Maker community who deserve this (RPG Maker Central if you know, they have a super community but now she's more silent than at his era) and i want to share them this also for make them discover to the english community the pearls of the french community.

I'm actually converting all the sprites for VX and Ace with the help of a Woratana's script (maybe you already heard this name, at the VX era he was doing a lot of crazy scripts) who convert everything automatically (but it takes a lot of time, i'm at 110 charsets converted in 2 or 3 hours..) and i wanted to know if i'm authorized to post the link to the two packs including all the necessary credits and a link to the topic of this forum of course, a pack like that deserve more visibility when you see the difficulty to got things like that in a so good quality.

Of course, i can easily explain everything to the english community by doing a clean topic on their forum with all it need, if you accept i gonna PM you again for sharing you the link to the topic like that you can tell me if you want i change any detail. (cause after all it's you who gathered the whole thing so it's you're right to claim something if i share this pack on another forum with your permission)

Hoping to got an answer asap, being impatient to show them this super crazy pack ! (and i admit i got like 2 to 3 hours of research before got on this forum, so a boost in term of visibility dosen't gonna be bad for this pack for makers !)

And then, the reply in french.

« Envoyé à: Marcherfu le: Aujourd'hui à 10:13:31 »
Bonjour Marcherfu !

Aucun problème pour le partage de mon côté tant que les crédits sont présents et qu'il y a un lien vers ce topic comme tu l'as proposé ! Et pas de souci n'hésite pas à me partager le lien une fois que tu as rédigé ton message.

Si j'ai réuni et partagé ce pack d'overworlds c'est justement dans ce but : faciliter le game dev de tous

Bonne journée !
Aerun

And his translation :

« Send to: Marcherfu at: Today at 10:13:31 »
Hello Marcherfu !

No problem for the sharing in my side if the credits are here and if there is a link to the original topic like you proposed ! And no troubles don't hesitate to share me the link after you write your message.

If i gathered and shared this pack of overworlds it's exactly in this case : helping the game dev of everyone

Have a good day !
Aerun

Content of the pack

So, this pack contain :
-The 721 firsts pokemons (in nearly every form and even in shinies : even the 27 Unowns and their shinies blue counterpart are here !) and some on-ground shadows as charsets for XP or for VX and Ace if you chose the VX and Ace version. (converted with the help of Woratana's RGSS2 program that automatically convert XP characters to VX ones)
-A readme.txt which is including all the credits (they are below too but i prefer give you all the credits then you can write them in your credit scene without needing to go on this topic every time you need those.

Here is a screenshot made by the creator of the topic to just showcase the first mons in his folder :

7b5ce9f50c.png

Credits

The charsets of generations one to five :
MissingLukey, help-14, Kymotonian, cSc-A7X, Pokegirl4ever, Fernandojl, Silver-Skies, TyranitarDark, Getsuei-H, Kid1513, Milomilotic11, Kyt666, kdiamo11, Chocosrawlooid, Syledude, Gallanty, Gizamimi-Pichu, 2and2makes5, Zyon17.
The charsets of 6th generation :
Princess-Phoenix, LunarDusk6.
Assembling, gathering, some correcting, sharing and creator of the first post :
Aerun.
For the XP to VX converter :
Woratana.
And of course, Game Freak for the characters.
Original topic forum where it come from : CLICK HERE ! (you should download it and thanks them here for the huge job they did, they deserve that !)

Download

RPG Maker XP Version

RPG Maker VX and Ace Version

Terms of Use

To be honest there is no terms of use : they made them to be used and i don't think they can do terms of use cause the characters are property of Game Freak after all, so i think it's dangerous for you to use those characters in a fanmade commercial game cause of the fact Game Freak own all the characters. But meh : there is a lot of free romhacks of pokemon who never get hurt by Game Freak, so i think it's safe if you use them for free games.

Some few useful words from the creator of the pack

IN FRENCH

En termes de nomenclature, vous trouverez les Pokémon numérotés sous la forme 001_0.png, avec _X correspondant à chaque forme. Les Pokémon ayant un Overworld femelle différent sont numérotés sous la forme 001f_0.png. Les shineys ont simplement un "s" en plus (001s_0.png et 001fs_0.png).
Les Méga-Evolutions ne sont pas présentes, tout simplement car je n'en ai pas trouvé d'intéressantes (graphiquement) et que je n'ai pas trouvé la pertinence de les ajouter, le cas échéant.

TRANSLATION

In terms of nomenclature, you got the Pokemons called on the form "001_0.png", with _X corresponding to every forms. The pokemons who have a difference between males and females have the form "001f_0.png". The shineys have simply a "s". (001s_0.png and in case of females 001fs_0.png)
There is no Mega-Evolutions, simply cause i don't got anyone interesting (graphically) and i don't had the relevance if applicable.

Thanks to read this and again, if you really want to support their job go on their forum and share your supporting spirit with them ! (Link here) :D

Edited by Marcherfu